torsdag 7 februari 2008

Lösgodis, anyone?

Igår var jag och lillasyster i den lokala butiken för att köpa lite middagsmat. Vid lösgodisdisken stod en lite småsunkig herre i 80-årsåldern. Han parkerade rollatorn framför godiset, tog en påse och - tjoff ner med handen i godislådan. Han grävde djupt och fick upp en rejäl chokladgodis.

"Här får du, så slipper vi dela baciller" sade jag, rysande inombords men så vänligt jag kunde, och gav honom en slev.

"Tack, tack" sade herrn. Piken nådde nog inte fram. Hade han sett yngre och mindre vimsig ut hade jag skällt på honom. Tror dock inte det hade hjälpt i det här fallet.

Nån som är godissugen?

2 kommentarer:

Anna sa...

Örk, jag såg något liknande härom året och köper inget snuskgodis sedan dess.

Kajsa sa...

Anna: blir inget mer snuskgodis här heller! Får väl se det positiva - nu blir det lättare att efterleva sockerstoppet (sa hon som ägnat kvällen åt att grilla marshmallows i öppna spisen...)