onsdag 2 september 2009

Inte direkt bingo

Jaha. Det känns ju sådär att ha bokat in en resa till Montreal med femårige sonen, just när svininfluensan väntas kulminera i Sverige, men innan vi har kunnat vaccinera oss.

Är jag helt dum i huvudet som ger mig ut och reser i det läget? Är jag det? Smittorisken är förstås störst i folksamlingar, och å ena sidan kan man väl resonera som så att folksamlingen vid incheckningsdisken på Arlanda inte är värre än den på Stockholms t-bana, som jag åker med varje dag. Å andra sidan så tillbringar jag inte flera timmar i samma t-banevagn som en massa annat folk. Det gör jag på flyget. Har vi oturen att dela flygkabin med en sjuk stackare, så lär vi ju bli sjuka.

Nåja. Det är som det är. Biljetterna är inte ombokningsbara, så jag kan inte skjuta på resan bara för att stilla min oro. Och det kanske är bra, för jag vill inte låta den här eländiga sjukdomen påverka min vardag alltför mycket. Det vore bara alltför deprimerande.

Och blir vi sjuka, så får vi pengarna tillbaka. Alltid nåt.

6 kommentarer:

Editor sa...

Tror du inte risken är lika stor överallt? Bra det att man lättare kan hänvisa till en flygtur om man nu blir sjuk? Tänk bara på gymmet och dagis. Åk ni!

Har du set tmitt FB-meddelande?

Anna sa...

Jag tror att denna resa gör gott för den där hypokondri-måla fan på väggen-kontrollbehovsåkomman som både du och jag har en släng av.

Se det som en billig KBT-session! :-)

Men ta med dig handspriten...

Kram.

Åretruntparadiset sa...

Och OM ni skulle bli sjuka på planet, så blir ni mötta av en familj som ser till att ni får träffa farbror doktorn och som kör er hem till Prince Albert och bäddar ner er i gästrummet och som sedan firar ned mat i ett snöre nedför trappan ;).

Anonym sa...

Det sägs att ca 80% av all oro är obefogad, i alla lägen..... vet inte om det stämmer men att låta oron ta över förväntansfullheten, glädjen och spänningen i er resa till Montreal vore 100% synd tycker jag. Alltså, jag tycker inte alls att du är dum i huvudet som ger dig ut och reser, tvärtom. Vad som helst kan alltid hända när som helst! Med eller utan svininfluensa. Jag hoppas att ni får en fantastisk resa tillsammans! Stor kram / A

Anette sa...

Menade inte att vara anonym ovan, Anette här!

Kajsa sa...

Caroline: Jo, jag tror du har rätt. Faktiskt! Och gymmet, hu ja det har jag tänkt på. Brrr. Alla svettiga redskap, trånga spinningsalar och välanvända mattor. Brrr igen!

Anna: TACK! Den där tog skruv. Du har förstås helt rätt. Förutom om det där med "billig" dårå... Man skulle få några KBT-sessioner för priset av två Montrealbiljetter...

ÅRP: Och det tackar vi för! Kram!

Anette: Jag förstod väl att det var du... Och du har också helt rätt, ni är ju helt fantastiska med era kloka kommentarer allihop! Jag blir så glad, och ni ska veta att det ni skriver hjälper. På riktigt.