onsdag 2 juni 2010

Men herregud, eller the story continues

Ni minns väl? Nu kommenterar mamma Schuterman i Resumé:

– Folk som inte känner en – deras åsikter kan man inte ta åt sig av. Det kan ju vara arbetslösa och outbildade, på nätet kan plötsligt vem som helst få en röst. Mode är Chloés intresse, det är inget jag tvingat på henne, säger Nathalie Schuterman till Resume.se.

Jag finner inga ord. Jag hoppas bara intensivt att det är en tidningsanka. Om inte, så blir jag djupt bekymrad. Förbannad. Och sorgsen. Vilka härliga värderingar att föra över till nästa generation. Not.

7 kommentarer:

smultron sa...

Jag tror tyvärr att den uppfattningen finns lite här och var, men att man kanske inte skyltar öppet med den.

Men jag kanske bara är cynisk och bitter ;)

Editor sa...

Lägg inte energi på dem, det är synd om de rika....

cruella sa...

Klart det inte är en anka - varför skulle Schuterman tänka annorlunda? Har hon i andra sammanhang givit uttryck för någon djupare tankeförmåga eller förståelse för att det finns olika sorters människor med olika liv?

Om modeintresset går i arv, fine. Men människosynen. Det är där det blir riktigt läskigt.

(Och förresten har hon fel. Det är i allra högsta grad "utbildat folk" som reagerar.)

Kajsa sa...

Smultron: Det är jag också övertygad om, tyvärr. Men jag blir ändå förbannad.

Caroline: Ja, den här människan verkar faktiskt vara rätt sorglig.

Cruella: Jag har knappt stött på Schuterman i några andra sammanhang så jag visste inte vad jag skulle tro. Läskigt var ordet.

Birgitta sa...

En sund värdegrund smäller högre än alla utbildningar i världen. Och tillåt en fråga,vilken utbildning har människan själv?

Hon känns inte riktigt, riktig.
ooo att jag finge argumentera med människan.

Kajsa sa...

Birgitta: Nej, utbildning hjälper ju inte ett skvatt om värderingarna är helt skeva från början...

JMElena sa...

Det vet väl alla att arbetslösa - huh, vilket ord att behöva skriva - är avskum utan rätt till åsikter eller känslor.. Jag menar, det är ju inget som skulle kunna hända precis exakt vem som helst. Man kan ju bara öppna en butik och sälja skor för 10 papp paret om ingen vill anställa en. Eller?

Suck.

Kanske miss S behöver se ner på andra för att kunna se upp till sig själv?