söndag 15 maj 2011

Snor en lista så här på söndagkvällen

Idag...

...åt jag
: lammfärsbollar med tomat- och mozarellasallad. Och så resterna av prinsesstårtan från igår. Och lite chips som låg och skräpade i köket. Beach 2011? Skuntetrore.
lyssnade jag på: ett gäng sex- och sjuåringar på kalas. De låter. Högt.
tittade jag på: gossmannens framträdande från igår. Några gånger. På barnens begäran.
skrattade jag: åt lillasyster när hon, vid frukosten, lillgammalt rapporterade om att Erik Saade tyvärr hade tittat i fel kamera. Men att det gått ganska bra ändå.
sjöng jag: she's got her lipstick on here I come dadadum... Jag och glina gillade faktiskt de hoppande tandborstarna.
köpte jag: zip zero nada noll.
påbörjade jag: projektet byta trasiga ramar till några av porträtten i trappan.
lyckades jag: få mycket gjort och lata mig.
avslutade jag: ett 150-bitars pussel med monstermotiv, tillsammans med storebror.
fick jag: njuta av två glada glin som njöt i fulla drag av kvällens cykeltur. Jag njöt också.
valde jag: att avstå från hockeykoll.
lyckades jag: koppla av ordentligt.
misslyckades jag: med projekt byta ramar. Orkade inte.
ångrade jag: att jag lät mig stressas av hela barnkalasgrejen. Men det är bara att konstatera: barnkalas och jag passar inte så superbra ihop.
höll jag på att: fly hemmet en stund där mitt under kalaset. Fast det gick bra.
blev jag glad: när jag gick igenom en kommande föreläsning med maken och konstaterade att det blir riktigt bra!
blev jag arg när: maken surade i onödan.
provade jag: en knallrosa kofta som jag inte använt på länge. Tar och luftar den imorgon, tror jag.
ville jag: att det skulle regna lite mer. Mina rabatter behöver vatten!

Inga kommentarer: