fredag 9 september 2011

Sist av alla?

Fredagströtta svar på den där listan:

Brukar du komma i tid? Ja, fast jag har blivit mer tidsoptimistisk med åren och är inte lika punktlig som jag en gång var. Bra eller dåligt? Men när det verkligen gäller, då är jag i tid. Som igår när jag skulle leda en workshop med en av ledningsgrupperna på jobbet - då var jag på konferensanläggningen en timme i förväg.
När blev du fotad senast? Om egna foton räknas så var det i ett provrum på Indiska, i tisdags.
Hur känner du dig nu? Tillfreds men djävulskt trött och med en påträngande spänningshuvudvärk. Jag har nästan alltid huvudvärk faktiskt - inte så bra.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart och grått. Och rätt mycket starkt rosa faktiskt.
Blir du bra på bild? Ibland så.
När och varför grät du senast? När jag var på kickoff med ett projekt på jobbet. Låter märkligt kanske, men vi är ett litet team på fyra personer och vi hade några väldigt givande och personliga samtal om viktiga saker.
Var det pinsamt att svara på det? Inte alls.
Hade du en bra kväll i går? Ja, fast jag var trött. Då också. Kom hem från den där workshopen vid sjutiden, hängde med familjen lite och gick och lade mig vid nio.
Din favoritdryck på morgonen?
Te. En stor balja te och ett stort glas vatten.
Kan du laga mat? Jag är bra på att laga mat. Inte minst är jag en höjdare på att skapa något gott av det som råkar finnas hemma. Fast matlagningen var roligare förr, innan barnen kom. Då fanns det mer tid och så var det ingen som rynkade på näsan åt nya rätter.
Är du nyttig? Ja ganska, vi äter bra mat hemma. Fast jag var mycket nyttigare innan barnen kom. Då var jag väldigt nyttig faktiskt. Fast jag är inte bara nyttig, jag är en riktig godisråtta också.
Är du blyg? Ja, fast mycket mindre än när jag var barn och ung. Då var jag galet, snudd på handikappande blyg. Nu är jag nog mindre blyg än jag tror - självbilden släpar efter.
Vilken tid gick du upp i dag? 06.00. Efter att ha snoozat i en kvart.
Hur mycket krävs för att du ska bli full? Tja, några glas vin.
Har du spytt offentligt? På offentlig plats? Jomen det har väl hänt (hemska tanke), fast det var nog 20 år sen. Tycker spy är betydligt mycket mer pinsamt att skriva om än om tårar, för övrigt.
Hur många timmar sover du? Minst sju, helst åtta och ibland lite mer.
Vad sa du senast? Hmm, till maken som masserar mina axlar. Jag har det bra.
Var du på festival i somras? Nej. Jag har gjort min andel av Roskilde och Hultsfred, men det var länge sen.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Maken eller syster.
Vad skulle du behöva nu? Sömn, och en rejäl naprapatbehandling. Ett yogapass kanske.
Har du snygga skor? Ja, fast för få!
Vad var det första du sa i morse? Ett mumlande god morgon till maken. Pratar inte i onödan på morgnarna.
Sov du i din egen säng i natt? Ja.
Har nån annan sovit i din säng i natt? Ja, maken. Vi delar.
Har du körkort? Ja, sen 2003.
Är du ensam nu? Nej, maken masserar mina axlar som sagt och på övervåningen sover familjens två yngsta medlemmar.
Vad ser du fram emot mest denna vecka? Jag ser fram emot morgondagens 40-årsfest i grannskapet. Barnfri fest - glina sover över hos syster.

Inga kommentarer: