torsdag 7 juni 2012

Tröstshopping

Ni som känner mig vet att jag är svårt beroende av bekväma kläder. Jag kan stå ut med att klä mig obekvämt fast snyggt på jobbet, men så fort jag kommer hem byter jag om till något som inte stramar, kliar eller känns obekvämt. Alla smycken ryker också fortare än kvickt, och så hoppar jag i något mjukt

Att hitta kläder som är både bekväma och snygga är förstås en högvinst för mig. Och det gjorde jag idag. Den här klänningen ropade mitt namn på Lindex, och den fick följa med hem. Tyckte jag kunde behöva lite tröstshopping faktiskt.

Och ni anar inte hur bekväm den är. Sitter som en smäck gör den också. Den här klänningen lär jag hasa runt i en hel del i sommar. En nätt kofta eller en kort kavaj till, så funkar den till och med på jobbet. Bingo!



5 kommentarer:

Nipe sa...

Mjuka kläder är ett måste, i synnerhet hemma...

Kajsa sa...

Nipe: Alltid!

Åretruntparadiset sa...

Den var jättefin. Fick inte riktigt tillfälle att säga det igår.

Miss Me sa...

Jag tror den är designad just för dig :)

Kajsa sa...

ÅRP: Tack! :-D

MiaMe: Det känns sannerligen så... :-)