söndag 2 juni 2013

Sommarens första dag

Sällan har väl den första juni levererat så till den milda grad. 25 grader varmt och strålande sol har vi haft det idag. En sån lycka. Dessutom har jag varit fylld av en osedvanlig energi, och här är något av det jag har gjort idag:

  • Lyckats transportera hem ett silverpäronträd från Ulriksdals slottsträdgård. Det kommer att bli pricken över i:et på radhusets framsida, om man kan vara kär i ett träd så är jag förälskad. Med följde också några plantor skuggbräcka och flocknäva för att fylla i ett par luckor i min älskade plantering på framsidan. Nu måste jag bara stödplantera lite tuvtåtel också så är allt som det ska. Ja, förutom att lagerhäggen är enormt tilltufsad efter vintern då, men den tar sig med tiden.
  • Bakat sockerkaka och spontanfikat med goda grannar
  • Ätit ljuvlig grillmiddag i kvällssolen
  • Sprungit 7 kilometer längs Mälaren i min ack så vackra förort
  • Målat fyra skåpsluckor som nu äntligen är på plats i hallen på övervåningen. De där skåpsluckorna skulle vara förra sommarens hemmafixprojekt. Ja, ni fattar...

Nu sitter jag här på trädäcket och njuter av kvällsté och doften av kaprifol. Och alldeles nyss fick jag mejl om att säsong två av The Killing nu finns på Netflix. Hej tv-kväll!

Inga kommentarer: