måndag 24 oktober 2011

I brist på annat

En enkät piggar ju alltid upp.

Längd: 173 cm
Vikt: 62,5 kanske.
Hårfärg: Mörkblond.
Ögonfärg: Gråblå.
Fräknar: Tyvärr inte.
Bästa kroppsdel: Märkligt att plocka ut en kroppsdel sådär... Hals, nacke och axlar gillar jag rätt bra, men det blir ju tre delar det...
Sämsta kroppsdel: Mitt vänstra ben. Eller rättare sagt det fula åderbråcket jag har där.
Ärr: Två efter en blindtarmsoperation, ett efter ett ljumskbråck som opererades när jag var bebis och så några mindre efter diverse blessyrer och någon enstaka vattkoppa.
Tatueringar: Oh no.
Piercingar: Nehejdu. Hål i öronen räcker för mig.
Sjukdom: Eh. Ja, jo sjuk har jag ju varit då och då fast jag har inga planer på att lägga upp min anamnes här. Men blindtarmen med fyra veckors bebis var inte så kul till exempel.
Brutna ben: Nej.
Fobi: Sömnbrist är jag rädd för. Och tandläkaren. Och harkrankar, de är äckliga.
Tvångstanke: Kommer inte på någon.
Rädsla: Att få en allvarlig sjukdom. Att någon av mina nära och kära ska bli allvarligt sjuk. Och att misslyckas i största allmänhet.
Kroppsligt partytrick: Jag kan en del rätt akrobatiska yogaövningar. Har aldrig provat dem i festligare sammanhang dock. Lika bra det, skulle jag tro.
Bästa känsla: Att vara avslappnad, utvilad och utan prestationskrav. Helst tillsammans med min familj.
Bästa fysiska känsla: Efter-tränings-trötthet.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Harkrankar ?!

Kajsa sa...

Nipe: läskigaste djuren ever. Kolla här så får du se: http://sv.wikipedia.org/wiki/Harkrankar