tisdag 2 juni 2009

I klaveret

Såg ni Aktuellt idag? Vilket klavertramp han gjorde, Lennart Persson. Efter att ha avslutat ett långt inslag om den tragiska flygolyckan, valde han dessa ord att inleda nästa inslag med:

- Upp som en sol, och kanske ner som en pannkaka. Ja, så kan man beskriva Junilistans resa i svensk politik.

Men herre gud. Är det bara jag som tycker att han hade kunnat välja en annan liknelse? Så osmakligt. Helt galet.

Update: Nu vet jag att det inte bara var jag som reagerade. Vid fikat på jobbet i morse visade det sig att fler hade satt kvällstéet i vrångstrupen igår. Bu, Aktuellt.

4 kommentarer:

smultron sa...

Han är alltid sådär, tycker jag. Såg honom dagen innan och då var det också nåt knepigt som flög ur honom.

Kajsa sa...

Smultron: Gillar inte heller honom. Men det här tog priset.

Misen sa...

Nä? Det där såg jag inte, men vad klantigt.

Kajsa sa...

Kajsa: Minst sagt!