lördag 27 juni 2009

Radhustankar goes skönhetsblogg


Det finns en doft som slår allt annat (förutom, förstås, doften av mina två rufsiga lintottar till ungar). Och det är doften av huile prodigieuse or, den guldskimrande kroppsoljan från Nuxe. Den doftar sand, strand, lugn, ro och semester. Att den ger huden en skimrande lyster är bara en bonus. Det är doften jag vill åt.

Förutom att doften är god i största allmänhet, så tar den mig tillbaka till första gången jag använde den. Då var jag på bröllopsresa. Här:

Tänk vilka minnen en doft kan framkalla.

3 kommentarer:

Editor sa...

Doften av sololja och solbränd hus ja! Härligt.

Jag gissar på Malaysia :)

Editor sa...

"hud" såklart...

Kajsa sa...

Caroline: Och du gissar rätt! Det är malaysiska delen av Borneo. Vi var en vecka ute i bushen och en vecka på femstjärnigt hotell. Härliga konstraster.