fredag 16 april 2010

Otroligt men härligt

Kollar i min kalender för nästa vecka och inser att veckan inleds med 4, fyra, jag säger f-y-r-a mötesfria dagar. Tror knappt det är sant: det har garanterat inte hänt en enda gång sen jag började jobba som informatör 1995. Fyra oskrivna blad i min kalender: fatta hur mycket jag kommer att få gjort!

Men först är det helg, och den inleder jag på trevligast tänkbara sätt med middag med mina kollegor från förra jobbet på amerikanska konsultbolaget. Vi slutade jobba ihop 2003 men träffas fortfarande regelbundet. Hur nice som helst. Och imorgon blir det middag med goda grannar. Jag tänker chèvre chaud, ossobucco och hemgjord vaniljglass med likaledes hemgjord chokladsås. På söndag måste vi på allvar börja planera hur vårt badrum ska se ut när byggfläkten slutat brumma.

Å, det är så skönt att orka vara social igen. Det första kvartalet av 2010 har gått till historien som mitt mest asociala någonsin. När jag mådde som sämst orkade jag verkligen inte göra något annat än att ligga på soffan och bläddra i inredningstidningar, eller kolla på Mad Men. Och det var inte alls så behagligt som det låter, bara ångestladdat och tungt. Jag är så glad och tacksam över att det har vänt.

Trevlig helg hörni!

9 kommentarer:

cruella sa...

Skönt att ork och lust till kul har återvänt!

Råd: Se nu till att blocka de där fyra dagarna med fejkmöten så att du inte vips råkar boka in ett riktigt:-)

Trevlig helg! (Vi ska ha gäster i kväll, fredag kväll, det är en killer, men det blir mest färdiga tapasprylar och kanske risotto. Och vin förstås. Och fredagsmys aka chips.)

Kajsa sa...

Tack det samma - ha en härligt helg! Och en härlig start på nästa vecka. :)

Editor sa...

Det är skönt att höra att du mår bättre!

Kajsa sa...

Cruella: Gäster på fredag är onekligen en utmaning, det gäller att kämpa emot koman... Själv var jag gäst igår och höll mig vaken till halv ett - inte illa!

smultron sa...

Härligt, låter jättebra och jättegott!

Jag orkar fortfarande inte vara social, efter fyra år. Men det är liksom ingen idé att tänka på hur man var eller undra hur man blir. Man får ta livet lite som det kommer.

Ha en trevlig helg!

mamac sa...

och vi är jätteglada för att du är på G igen. Det märks - om man säger så!

Åsså är det ju sommar snart och dags att vara ledig länge, länge eller hur?

Kajsa sa...

Kajsa: I will!

Caroline: :-)

Smultron: Klok hållning du har. Och det var nog så att om du gick in i väggen, så snubblade jag bara på tröskeln. Jobbigt nog, men ändå en bris i jämförelse med hur illa det kan gå. Kram!

Mamac: Japp, har begärt sju veckors semester... :-D

Mie sa...

Det är underbart när man känner att det vänder! Jag är just nu inte alls på topp men brukar då trösta mig med ATT det kommer att vända.
Kram o sköt om dig!

Kajsa sa...

Mie: Hoppas det vänder snart för dig också!