fredag 9 november 2012

Sen sist

Det blev inte mycket bloggat den här veckan, men jag försöker mig på en liten sammanfattning av läget. Sedan sist har jag:
  • märkt att min styrketräning ger resultat - jag blir starkare, och musklerna syns!
  • njutit av tre huvudvärksfria dagar
  • blivit lite kär i Olle Ljungström. Är det bara jag?
  • fått en förfrågan om att, tillsammans med min familj, bli intervjuad av en sydkoreansk journalist om det svenska välfärdssamhället. Det skulle ske i helgen men fick inte riktigt plats i vårt schema, så jag tackade nej.
  • kontaktat BUP för att få råd och stöd när det gäller storebror som har det jobbigt just nu
  • köpt förra årets bloggfavoritstol Storsele till vårt arbetsrum som håller på att transformeras till läs- och tv-rum. Blir fint som snus.
  • ätit en massa gott fikabröd
  • blivit illa berörd av Katrin Zytomierskas bloggmobbning, och hoppas att hon aldrig blir mamma till en dotter
  • låtit min vardag ackompanjeras av Depeche Mode. Tillvaron får en vacker och vemodig ton med Dave och gänget som soundtrack. Lite som ett instagramfilter...
  • inte cyklat till jobbet en enda dag. Måste komma över köldtröskeln och sätta på vinterdäck på cykeln, för jag saknar min dagliga dos av frisk luft! Och jag tror verkligen på lululemons mantra sweat once a day.
  • glatts åt valresultatet i USA och konstaterat att det verkar finnas en och annan dålig förlorare bland republikanerna.
  • krattat löv, och det finns lika många kvar att kratta. Eller också struntar jag i det.
  • läst i Amelia att lululemon är hetaste träningskläderna i LA just nu, detta enligt Jennie Hammar. Well, old news säger jag bara. Lululemon har ju varit grejen i flera år nu. Eller hur syster?!
Och nu räknar jag ner; bara ett par timmar kvar att jobba, sen drar jag hemåt för att fira helg med familjen. Varmt bad, brasa och bortgjord pizza står på agendan, liksom senaste avsnittet av Homeland.

Ha en skön fredagkväll och en bra helg allihop!

Inga kommentarer: