torsdag 7 oktober 2010

Till och med regnet känns bra idag

Somliga dagar är bättre än andra. Just den här, till exempel, har hittills varit riktigt fin.

Kanske beror det på att jag inledde den med ett yogapass redan klockan sju. Därefter gick dagen liksom av sig själv, med möten, intervjuer av potentiella kollegor och skratt i lunchrummet. På vägen hem tankade jag bilen (trots grav tankfobi) och idkade innerstadskörning utan att veta vägen (en annan fobi, om än inte lika kraftig) för att hämta vår efterlängtade nya frys.

Hämtade på dagis och skola i god tid och fick utan stress middagen klar redan klockan fem. Fem, I tell you!

Så här sitter jag nu i fåtöljen framför brasan och småbloggar lite medan barnen ligger i soffan och kollar på Bolibompa. Mätta, nyduschade och med pyjamas på. Köket är sanerat och inga måsten återstår, förutom att stoppa barnen i säng. Fridens.

Update: Klockan åtta sov de båda två. Och för fem minuter sedan knackade det på dörren. Där stod en av våra allra godaste grannar, krogägaren, med en nybakt surdegslimpa och ett frukt- och nötbröd. Till oss. Bara så där. Vad säger man? Gotta love vår lilla förortsidyll. Och nu tror jag att jag avrundar den här dagen med en västerbotten- och marmeladmacka framför brasan. God natt på er alla fina!

6 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Helt fantastiskt, ju. Speciellt det där med tankningen och frysen. Det känns så skönt när man övervunnit sina irrationella rädslor!

Kajsa sa...

ÅRP: Eller hur! Fast jag vill ha en GPS.

Editor sa...

Vilken lyxtorsdag.

Kajsa sa...

Caroline: Ja, den var fin.

JMElena sa...

Vilken tur att du skrev ner den - låter overkligt, nästan för bra för att vara sant..:-)). Plötsligt händer det!! Påminner mig om att jag bör komma igång med morgonyogan igen, den stunden kan nog förändra liv på allvar!

Kajsa sa...

JMElena: Ja, morgonyoga är verkligen DET rätta sättet att börja dagen på.