fredag 24 februari 2012

Dagens (i brist på annat)

DAGENS VILL HA: Helg!
DAGENS KLÄDSEL: blommig klänning från Indiska, kavaj från Åhléns och höga ankelboots från Wera. Lite businesskänsla sådär.
DAGENS SMINK: mineralpuder, mascara, rouge, läppglans. Det vanliga alltså. Och täckstift på hakan, där en finne helt otippat - och oönskat - har dykt upp.
DAGENS FRISYR: Utsläppt, stort och rufsigt. Snart blir det nog knut.
DAGENS HÄNDELSE: Ett samtal med ett trevligt besked. Det finns hopp.
DAGENS LÅT: Born to die med Lana del Rey.
DAGENS PLANER: Ett halvtrist seminarium på eftermiddagen, sen förbi Cajsa Warg för att plocka upp lite goda Taylors & Jones-korvar, och så hem hem hem för helg helg helg.
DAGENS SAKNAD: Mina kollegor, jag är helt ensam i kontorslandskapet och det är tråååkigt.
DAGENS DUMMASTE: All uppståndelse kring denna lilla bebis.
DAGENS SJUKA: Ingen sjuk i familjen, peppar peppar
DAGENS DROG: Clippers ekologiska earl grey och bubbelvatten
DAGENS KRAM: Goaste finaste barnen
DAGENS PUSS: Fick han någon puss i morse, maken? Jag var trött och hade bråttom. Får ta igen det ikväll.
DAGENS KÖP: Quinoasallad med habanero, kycklingspett, en samosa och lite guacamole. Se där en härlig lunchblandning.
DAGENS GODIS: Cheeze balls gissar jag på. Fredagsmys ni vet.
DAGENS HUMÖR: Trött, lite uttråkad men ganska glad.
DAGENS ORD: Estelle? Nej, löning tror jag det får bli.

Inga kommentarer: