måndag 27 februari 2012

Plötsligt är den över

En helg alltså. Vad fort den kan gå. Den här helgen har jag:
  • slocknat före 22.00 på fredagkvällen
  • äntligen sovit gott, efter en vecka med dålig sömn
  • bakat chokladbollar med lillasyster
  • sprungit 7,5 kilometer (det tog i och för sig 50 minuter, men ändå, så långt har jag nog inte sprungit sen 1993)
  • varit på bio och sett the Descendants, en fin och nyanserad skildring av sorg och kris
  • fikat med god vän på Vetekatten (där semlorna upprörande nog var slut)
  • äntligen sett första avsnittet av Downtown Abbey
  • avnjutit makens urgoda biff à la Lindström
  • testat alla möjliga sorters exotiska frukter tillsammans med maken och barnen (80-talet all over again)
  • fått säsongens första vårkänslor
  • glömt skicka ansökan till ett jobb jag tänkt söka och därmed missat sista ansökningsdag (vilket jag tolkar som att jag innerst inne inte var intresserad av jobbet)
  • bokat bord på Gramercy Tavern till makens och min tioåriga bröllopsdag.
Vad har ni haft för er?

2 kommentarer:

cruella sa...

Tja, i helgen har jag inte gjort mycket annat än packat, rest en dag och gjort vissa ansträngningar att packa upp vår alppackning... Men förra veckan var hela familjen tillsammans med ett annat gäng i Chamonix och solade näsorna, åt vansinniga mängder mat, drack öl och inte minst åkte skidor i underbar natur och trög, påsklik snö. Ljuvligt på alla sätt!

Kajsa sa...

Cruella: Åh. Det låter ljuvligt indeed!