söndag 17 mars 2013

Helgens...

...trauma: storebrors totala sammanbrott när en renkalv togs av en varg i första avsnittet av Planet Earth. Han har inte hämtat sig än, och jag misstänker att hans relation till naturfilmer är skadad för alltid. Hjärtat mitt.
...höjdpunkt: solen.
...soligaste: promenaden på isen med familjen och goda grannarna. Det myllrade av folk, och det är så härligt att se förorten från ett nytt perspektiv.
...mest överskattade: biff med hemkörd bea, tomatsallad och frites. Gott jovisst, men mycket joxande är det ändå för att få till en medelgod måltid med påföljande paltkoma.
...maniska: mitt rensande, fixande, sorterande och städande här hemma. Jag vet inte vad min plötsliga feng shui-iver beror på, men det är bäst att köra på så länge den varar...
...triumf: att jag fick till två löprundor; en på fredagkvällen och en idag i vårsolen. Det är halt och det går inte fort, men jag är igång!
...premiär: gräddhyllans egen bokklubb som hade sin första träff här i radhuset ikväll. Idel goda grannar diskuterade En man som heter Ove av Fredrik Backman. Kändes som en passande första bokklubbsbok för oss radhusboende.
...objudna gäst: snön. Snacka om att den har overstayed its welcome. Och nästa vecka ska den dra hit ett helt gäng med polare, har jag hört. Jag hatar den.

Inga kommentarer: