söndag 2 juni 2013

Träning vecka 22

Ja, för maten finns det inget särskilt att säga om. Ömsom vin, ömsom vatten - fast mat dårå. Så här såg det i alla fall ut på träningsfronten:

Måndag: 45 minuters crosstraining på SATS (med fokus på styrka)
Tisdag: 2x9 km cykel
Onsdag: 2x9 km cykel + 55 minuters crosstraining på SATS (styrka + flås)
Torsdag: vila
Fredag: 2x9 km cykel
Lördag: Vila
Söndag: 7 km löpning

Jag är mycket nöjd. Hade tänkt träna på lunchen på fredagen också, men jag var lite för uppskakad på grund av min försvunna kollega och prioriterade att luncha med mina stabskollegor i stället. Och när jag ser på min veckosammanställning så kan jag konstatera att det blev precis lagom med träning ändå.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Bra jobbat! Transportträning är ju verkligen den bästa form av träning, den bara är där liksom :) Själv är jag inte mycket nöjd med min veckas träning, just på grund av avsaknaden på vardagsträning. Inte en enda promenad eller cykeltur till och från jobbet har det blivit, har varit mer eller mindre medvetslös på morgonen när jag ska ta mig till jobbet och tiggt lift av maken de dagen han skjutsat barnen... Men har sprungit (en omväg) hem från jobbet en dag och kom ut på en lunchrunda en dag så det var ju bra i alla fall.

Allt som allt ett stentufft tabatapass i måndags som gjorde att jag knappt kunde gå på grund av träningsvärk tisdag och onsdag, och två löprundor. Idag blev det en kombinerad barnvagnsrunda i vårt kuperade skogsspår, med tung treåring (som egentligen inte alls åker vagn, men idag dammades den av för att jag ville ha sällskap i skogen). Slet mig svettig för att ta mig upp för alla backar med henne framför mig, väl uppe sprang vi båda ganska mycket och på hemvägen sprang jag uppför alla backar med henne i vagnen, det blev ett backintervallpass de lux!

Och ändå sitter jag och inte känner mig nöjd, fast jag faktiskt fått till fyra träningspass - för mer än åttonde veckan på rad. Måste nog jobba lite mer med min mentala träning och se att det ju faktiskt är jättebra och istället vara stolt över det jag fått till!! ;)

Kajsa sa...

Ingela: Du har ju tränat jättemycket! Det är som du säger så lätt att fokusera på det man inte hinner, i stället för allt bra man gör. Klassiskt...

I mitt fall tycker jag veckorapporterna hjälper - att få träningen svart på vitt.

Fast idag fick jag avbryta crosstrainingpasset på lunchen, jag hade för ont i ena låret och rumpan. Musklerna var liksom helt tokstela och jag kunde inte ens göra utfallssteg. Aj! Lite för mycket träning utan tillhörande stretch tror jag är boven i dramat. Jag ägnade resten av lunchträningstiden åt stretch och ska ta ett lugnt stretch-yogapass ikväll.