onsdag 21 augusti 2013

Jag säger gonatt

I säng redan 19.30. Ja så kan det gå vid terminsstart för en högkänslig och lätt stresskänslig mor till två. Nu gäller det för familjen att få in lite bra vardagsrutiner, så att jag kan vara uppe åtminstone till nio utan att falla i bitar...

I morse hände det förresten något magiskt. Jag hittade en ny tandläkare som är både snäll, professionell, lätt på handen och kommunikativ. Ni kanske inte förstår hur stort det här är, men för mig är det stort. Jättestort. Det gjorde mig så glad att jag inte ens bryr mig om det lilla hålet som måste lagas nästa vecka. Och då är jag ändå duktigt rädd för allt vad borrar heter.

Och imorgon ska jag springa mitt livs andra motionslopp någonsin. Läskigt. Wish me luck!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till! You can do it! Vad är det för lopp?
PS Vet du om att man numer måste "bevisa att man inte är en robot" för att lämna en kommentar här? DS

Ingela sa...

Låter skönt att komma i säng så tidigt! Det tar alltid ett tag innan nya rutiner sätter sig, snart är ni där.

Lycka till på loppet! Också nyfiken på vilket det är och vilken sträcka du kör. Jag ska springa mitt livs första millopp om några veckor, det ska bli kul (vet att jag kommer runt och har inga ambitioner om att göra någon supertid helt plötsligt, springer jag på 65 min är jag hur nöjd som helst - hittills har jag joggat runt milen på 68 som snabbast).

Idag väntar ett jobbigt 4x4 min-intervallpass och imorgon backintervaller, de är bara att komma igen om med vetskapen att de gör gott för formen och så ska jag njuta av milrundan i lugnt tempo på söndag sen.

Kajsa sa...

Karin: Ja, alltså det var bara Bellmanstafetten, d v s fem kilometer och mer folkfest än seriös löpning. Jag har haft ont i ett knä hela sommaren och har kunnat träna men inte springa. Därför blev det en väldigt långsam runda, men en härlig kväll så jag är nöjd!

Kajsa sa...

Ingela: Det verkar som om du och jag har ungefär samma miltid ;)

Den här terminsstarten har varit ovanligt tuff att gå igenom - barnen har verkligen vant sig vid sena kvällar, sovmorgnar och lata dagar. Det blev en hård omställning tycker vi nog alla...

Lycka till med ditt mil-lopp, och hoppas du haft en fin sommar!