onsdag 28 augusti 2013

Vardag

Föräldramöten, sjöscouter, fotbollsträning, födelsedagskalas, storhandling, simskola, provdans, provjudo, matsäckspackning, kräftskiva, bokklubb, barnklädesinköp, möte med andra klassföräldrarna, biblioteksbesök.

Ja vardagen kräver sannerligen sin planering. Alltså är det dags att kicka igång veckomatsedlarna igen här i radhuset. Som vanligt är utmaningen för mig att hålla menyn tillräckligt enkel. Det finns hundratals recept jag vill prova och det är lätt hänt att planen blir alltför ambitiös. Den ska ju liksom vara kompatibel med allt det där som händer i vardagen. Så här ser planen ut för den närmaste veckan:

Torsdag: broccolisoppa var planen, men hux flux så blev vi bjudna på middag, så soppan får vänta
Fredag: hemgjorda dumplings och vårrullar från thaihaket, dipsås och grönsaker
Lördag: kräftskiva med alla fina grannarna - hela kvarteret samlas. Till kräftorna gör jag minipizzor med chèvre och kantareller.
Söndag: Smaskens bästa kycklingpasta med citron, timjan och parmesan
Måndag: lillasysters födelsedag, vi får se vad hon önskar sig för mat
Tisdag: den där broccolisoppan, och så quesadillas till det
Onsdag: något snabbt ur frysen innan simskolan
Torsdag: hemgjorda hamburgare
Fredag: tacos

2 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Vilken god vecka ni har framför er! Mums! Och denna vardag, hu den tar all min kraft. Bloggen hinns inte med fast jag så innerligt vill. Kul att du är tillbaka. //Anna

Kajsa sa...

BFG: Hittills är jag mkt nöjd med veckans mat. Inte minst de hemgjorda dumplingsarna var riktigt riktigt lyckade!

Jag hinner knappt blogga jag heller, fast jag vill. HAr t ex inte skrivit något om semestern och vår härliga resa till Samos. Vi får se om jag lyckas uppbåda energi framöver...