måndag 12 augusti 2013

Just nu

Vilken ökensommar det har varit. Ja, på bloggfronten alltså. Så här lite har jag inte bloggat sedan jag startade 2008. Ärligt talat så vet jag inte hur jag ska göra med min blogg framöver. Den som lever får se.

Just nu sitter jag i alla fall här, vid köksbordet i vårt älskade radhus, med en kopp té och en bit överbliven kladdkaka och har det ganska bra. Regnet smattrar mot rutan, Sommar i P1 står på i bakgrunden. Storebror leker hos en kompis några hus bort och lillasyster sitter i soffan med en god vän och ipaden. Det känns lite extra lyxigt att vara ledig just idag när så gott som alla jag känner är tillbaka på jobbet. Vi är en liten liga här på gatan som fortfarande är lediga; och vi består uteslutande av a)lärare och b)föräldrar till barn som ska skolas in i sexårs senare i veckan. Jag hör till kategori b och har alltså inga dagisbarn längre. Det är stort.

Hur sommaren har varit? Jodå tack, den har varit fin. Utförligare rapport följer.

Inga kommentarer: