söndag 20 oktober 2013

Cocktail minsann

Häromdagen damp det ner en fin inbjudan i brevlådan. Det visar sig att november kommer att förgyllas av ett festligt och flärdfyllt cocktailparty, med anledning av att ett härligt par valt att knyta hymens band. Det vill säga gifta sig.

Hur trevligt som helst! Nu är bara frågan: vad ska jag ha på mig? Klädkoden lyder som följer:

Klädkoden är cocktailklänning för damer och smoking/mörk kostym för herrar. Här får Ni gärna ta ut svängarna med en huvudbonad i härlig vintage-stil. Fjädrar, pärlor och paljetter är givna accessoarer vid ett äkta cocktailparty.

Var hittar man en fin cocktailklänning i Stockholm - tips, någon?

6 kommentarer:

cruella sa...

Med tanke på huvudbonaderna låter det tjugotal. Jag skulle kolla Judith på Hornsgatan för inspiration!

mimmi sa...

shop.idasjostedt.com har flera cocktailklänningar. Många av dem finns nog också på Åhlens city och NK

Kajsa sa...

Cruella: Jamen det har du rätt i, klart jag ska gå till Judith!

Kajsa sa...

Mimmi: Nämen, rekommenderar du Ida? ;)

Bra tips! Jag var inne och kollade på shopen, många fina klänningar. Jag gillar dock de hellånga bäst, och det går ju inte för sig har jag förstått. Jag är lite svag för Kelly i guld (!) men är rädd att jag är lite för gammal för den. Den är både kort och tajt... Dessutom slutsåld.

Faktum är att jag hittat några klänningar jag gillar på Karen Millen (inte alls min tekopp till vardags), t ex den här: http://www.karenmillen.com/jacquard-lace-effect-dress/dresses/karenmillen/fcp-product/103DR19035
och den här:
http://www.karenmillen.com/rose-print-dress/dresses/karenmillen/fcp-product/103DR05839
och den här om man vill vara lite extra kaxig:
http://www.karenmillen.com/leopard-print-dress/dresses/karenmillen/fcp-product/103DR19172

mimmi sa...

Judit ligger runt hörnet hos mig så då kan du komma upp och kolla mitt nya hem samtidigt!

Kajsa sa...

Mimmi: JA! Det vill jag gärna - jag hör av mig om/när det blir en Judit-runda!