söndag 8 februari 2009

Barnvakt!

Hade vi igår. Storebror och lillasyster hade det hur bra som helst hos moster och morbror i Åretruntparadiset, medan maken och jag gjorde stan. Vi trevade oss fram genom dimman till en schysst och opretentiös bar där vi tog ett glas vin, och sen käkade vi helt enastående goda nudlar på Ramen ki-mama. Inget fancy ställe, men damn vilka goda nudlar! Jamen kolla bara:

Min soppa (överst) innehåller räk- och fläskfärsknyten, sockerärtor, den där svampen som ser ut som mörkbruna hopkrullade öron och lite annat grönt. Maken åt soppa med fläsk, sjögräs, bambuskott och lite annat. Och så nudlar förstås - vi snackar ju ramen! Till det gyozas med underbar dipsås. Och så japansk öl: en kirin och en asahi (?). Å, nu blev jag sugen igen!

Kvällen avslutades på bio: vi såg Revolutionary road med Kate Winslet och Leonardo di Caprio. Briljant. Fast inte upplyftande direkt - den gav mig en eländig huvudvärk och jag slocknade så fort vi kom hem.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Åh, men det är ju ändå så skönt med såna där vuxenkvällar. Att bara käka lite, så där som vuxna gör. ;)

Kajsa sa...

Kajsa: Välgörande...

smultron sa...

Hahaha, jag är så j-a trött efter en dag framför skärmen att jag tyckte sleven på den övre bilden var en gigantiskt svart oliv!

Kajsa sa...

Smultron: Ha ha ha! Det ser ju faktiskt lite ut som en muterad kalamataoliv! :-D