torsdag 5 februari 2009

Spela spelet eller inte spela spelet, det är frågan

Jag är ingen taktiker på jobbet. Jag vill att kompetens, engagemang och drivkraft ska vara avgörande i arbetslivet. Inte taktik, pakter och spel bakom kulisserna. Jag tror på ärlighet, tydlighet och öppna kort. Kanske är jag naiv. Och säkert påverkar det min karriär. Men det hjälps inte. Jag är ingen spelare.

Är du?

Update: Mina ordval ovan signalerar onekligen en negativ inställning till det här så kallade spelet. Men det kanske inte behöver vara negativt, alla gånger. Det är bara inte jag.

3 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Nej, jag kör på din linje och hoppas/tror att jag som chef inte går på ev pakter :)

Petra sa...

Nej det är så otroligt ansträngande för själen :)
(Men så har jag inte högst lön heller)

Kajsa sa...

Fröet: Det är jag övertygad om att du inte gör!

Petra: Det är exakt så det känns: ansträngande för själen. Mkt bra formulerat!