måndag 27 april 2009

Lite läskigt

Jaha. Just när jag trodde att sommarens fästingar var det värsta jag hade att oroa mig för, så dök den upp, svininfluensan.

Jag har pandemiskräck. Det är det närmaste jag kommer en fobi faktiskt. Jag var rättså nojig när fågelinfluensan (eller om det var massmedierna) härjade som värst, och jag tycker inte det är särskilt kul i dessa dagar heller.

Och strategin att stoppa huvudet i sanden och försöka glömma alltihopa funkar inte heller särskilt bra. Har valt fel jobb för det.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vi måste styrka varandra, Kajsa!

Hälften av mig tror att världen (som den gjort i årtusenden) kommer att drabbas av pandemier, som slår ut en del av befolkningen. Vi har inte mycket att sätta emot, och vi är bara människor.

Andra hälften säger att jag ska lugna mig. Media blåser upp en farlig massa ballonger med för mycket luft. Lugna och fina! Njut av dagen!

Kajsa sa...

Anna: Jag satsar på din andra hälft. Det är ändå inget vi kan göra åt eländet, så låt oss leva i nuet. Och njuta av några lediga dagar!