torsdag 2 april 2009

Trädgårdsmakeover!

Radhusets trädgård är liten och ganska trist. Men den har potential (och fina jasminhäckar) och vi som bor här drömmer om en vacker oas. Tyvärr kan vi inte så värst mycket om trädgårdar. I princip ingenting faktiskt. Så förra våren lyxade vi till det ordentligt: vi anlitade en trädgårdsrådgivare som gjorde en fantastisk plan för vår trädgård. Det kommer att bli så fint, ni anar inte!

I år ska steg ett av planen förverkligas. Det gäller den lilla plätten framför radhuset. Nyckelord: grönt, lummigt och formstarkt. Klicka på bilden för en sneak peak:



Här ska shoppas skiffer!

6 kommentarer:

Kajsa sa...

Vad spännande! Känns det bra eller som om ni tagit er vatten över huvudet? (frågar en som själv är helt rudis i trädgård och tycker allt verkar supersvårt.)

Kajsa sa...

Kajsa: Det där är en helt relevant fråga, eftersom vi inte heller vet något om trädgård. Men det känns bra! Lite knepigt, vi ska lägga sten också på framsidan och trots att jag läst instruktion efter instruktion så fattar jag inte riktigt hur man gör... Men det är lite spännande också! Men många frågor kommer det att bli, till plantskolan och stenförsäljaren. Puh.

smultron sa...

Ser fint ut och vilka vackra ord, även om jag har noll koll på vad som är vad! ;)

Kajsa sa...

Smultron: Visst är det som poesi! Och orden var obekanta för mig också, men jag börjar lära mig så smått... Åtminstone att känna igen växterna. Resten ligger framför mig!

Åretruntparadiset sa...

Det kommer bli så schnyggt. Så det så.

Kajsa sa...

ÅRP: Japp!