fredag 30 oktober 2009

En ledig fredag i bilder

Jag och barnen började dagen med ett besök vid mammas grav. Jag blir fortfarande lika förbannad över att hon är död, varje gång jag tänker på det. Jävla skitcancer.



Vi trotsade kylan och picknickade vid min barndoms badstrand. Varm korv och skallrande tänder:



Här lärde jag mig simma:



När maken kom hem från jobbet smet jag iväg på en skymningspromenad längs Mälaren. Det är vackert i förorten:



Sen blev det familjemiddag i brasans sken. En gammal laxklassiker ackompanjerades av ett par glas chardonnay:



Nu - lite kvällsmusik, jag bjuder på en låt som jag snöat in på för tillfället:

5 kommentarer:

Printz Publishing sa...

Hej, jag hittade din fina blogg via tidsmästarinnan, och kände att jag var tvungen att kommentera... min mamma gick bort i somras av den jävla cancern... Vi orkade inte gå till kyrkogården i år, det var för färskt. Men nästa år! Ha en fin allhelgonahelg. Hälsningar,
Pia P.

Kajsa sa...

Pia: Mm, jag vet vad du menar. Det är drygt två år sedan mamma gick bort så det är fortfarande ganska färskt, men inte alls så jobbigt som precis i början.

Tack för din fina kommentar, låt oss utrota den hemska cancern!

Kajsa sa...

Och Pia: Efter att ha kikat på din profil, så kan jag inte låta bli att undra om du är min gamla favoritkrönikör från Allt i hemmet? Möjligen? I så fall: hurra för dig! Dina krönikor var bara bäst, du är så fantastiskt bra på att beskriva vardagsliv med twist och humor!

Printz Publishing sa...

Tack snälla du, det värmer! Jättegulligt sagt. Kram från Printzkan!

Kajsa sa...

Pia: :-)