onsdag 28 oktober 2009

Inte sur längre

Jag slog till på ett magasin härom veckan. Inget ovanligt när det gäller mig, men den här gången var det framför allt omslagets erbjudand om 20 procent på Designonline som lockade. Jag har länge gått och sneglat på två produkter som finns hos Designonline och som med rabatten skulle bli sisådär 600 kronor billigare. Fint som snus tänkte jag och slog till.



Sen blev jag sur. För i det finstilta, inne i tidningen, stod att erbjudandet gällde ett 20-tal särskilt utvalda produkter. Mina favoriter fanns förstås inte bland dem. Bu! Detta stod det minsann inget om på omslaget. Lite halvfalsk marknadsföring om du frågar mig.

Men jag gav mig inte utan mejlade till Hus & Hems chefredaktör samt till Designonlines vd och kundtjänst. Och häpp: inom kort hade jag två vänliga svar i min mejlbox och jag kan nu klicka hem mina varor med 20 procents rabatt. Så omvänder man en sur kund, och får henne att skriva om det hela i sin blogg!