söndag 30 januari 2011

Jamen tack för ingenting, Gwyneth

Känns ditt liv stressigt? Svårt att få till den där balansen mellan jobb, föräldraskap, relation och allt det där andra? Jamen då har jag lösningen till dig. Här är tipsen som kommer att revolutionera din vardag. Tro mig:

"I've found that having a trainer come to my house on a Monday morning really motivates me—she's knocking at the front door so going back to sleep is NOT an option."

"I have a great salon near me that I can go to at the end of the day to have a facial, manicure and pedicure at the same time. I'm in and out in 70 minutes. Not relaxing but efficient."

"I my post workout stretch while the conditioner is doing its magic on my hair to combine activities/save time. "

"I always try to take the Shaklee multivitamin strip + iron, which comes pre-packaged, to save time."

"A great tip for time management; at the end of each week, I review my calendar and look at the following categories: Work: did I spend my time in the right places, right meetings, impacting the highest upside situations? Home: did I have dinner with my children at least 3 times during the week? Did I read to them at least 5 times in a seven day period? My Husband: Did we have at least one dinner on our own or with great friends? Did we find time to take a walk/run/bike ride together? Monthly: did I see my girlfriends for dinner? Daily: having a really good laugh about something!"

Va? Tycker du inte att de här tipsen känns relevanta i din vardag? Nämen, nu förstår jag faktiskt inte alls vad du menar.

Eller nähä. Man kanske inte ska förvänta sig att få användbara tips från Gwyneth Paltrow och hennes vänner. Men ändå. Jag mår lite illa.

2 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Jag läste hela och skrattade mig nästan fördärvad. Så otroligt helt befriat från självdistans. Det är ju det som gör det helt komiskt, jag menar hon kan ju få ha det så där, det är ju helt ok men just att skildra det som en vardag som folk kan ta lärdom av är ju helt verklighetsfrämmande. Hoppas bara man själv inte är lika inskränkt utan att veta om det?!

Kajsa sa...

ÅRP: Precis! Och nej, du är inte lika inskränkt. Tror jag... ;-)