måndag 17 januari 2011

Trött jag blir

Det finns en person i min närhet som behöver skärpa till sig. Som beter sig på ett sätt som skadar och förstör.

Och så dessa tomma pseudosamtal. Så jävla trött jag är på dem. En relation måste ju innehålla något. Men visst, det är lättare att fly iväg, både fysiskt och mentalt, än att engagera sig i verkliga människor. De kan ju ställa krav, gubevars.

Idag verkar det mesta tyda på att personen har ställt till det för sig igen. Och det var inte vad jag behövde efter en bra dag på jobbet och ett fantastiskt stepup-pass. Tur jag har chokladtårta i kylen. Och min alldeles egen fina lilla familj. Må jag aldrig svika dem.

Ursäkta gnället.

5 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

:(

mamac sa...

men har du inte nämnt den här personen förut? Hur kan du undvika personen alternativt hur tydlig kan du vara att du inte vill ha de här samtalen?
Det låter som en riktigt energitjuv det där!

Kajsa sa...

ÅRP: Just så.

Mamac: Å, men här talar vi nära relationer. Och blodsband. Och då blir det med ens väldigt mycket mer komplicerat. Ja, du förstår.

Anette sa...

Usch o fy o pytonorm! Tänker på dig. Kram

Kajsa sa...

Anette: Tack vännen, kram tillbaka!