söndag 10 april 2011

En bra lördag

Lycka är att sova gott och vakna på gott humör, full av energi. Det gjorde jag igår, och det var så välsignat skönt. Att energin höll i sig precis hela dagen gjorde inte saken sämre. Vilken jädra skön lördag det var. Med glad storebror och allt. Det var vi värda.

När maken och storebror var på Mulle plockade jag och lillasyster årets första vitsippor, samlade skräp längs gatan (det gäller att fostra sina barn!) och rensade i planteringarna på framsidan. Solen var lite kinkig, men en kvart kunde jag sitta på stolen i solen med en kopp te medan lillasyster stökade runt i trädgården.

Sen blev det utegrillad korv till lunch, mer trädgårdsarbete (jag för en ojämn kamp mot en gammal nyponbuske vars rötter finns precis överallt), en tur till Plantagen för inköp av penséer och så en joggingtur som kronan på verket denna aktiva lördag. Efter en enkel men god middag och ett glas öl slocknade jag på soffan. Klockan halv åtta. Inte världens mest sociala lördagkväll, men ack så skön.

Idag skiner solen och vi laddar för brunch hos fina grannar.

Inga kommentarer: