måndag 18 april 2011

Skullentetrodet



Jag kan inte annat än beundra den annonsförsäljare som lyckats sälja på Alvesta kommun en helsida i Fritidsresor inflight-magasin. Den marknadsförare på kommunen som kommit på copyn beundrar jag inte riktigt lika mycket: Tänk dig hur du sitter på flyget till något varmt och soligt ställe. Du sippar på din drink och bläddrar i tidningen, och där är den. Annonsen som äntligen, äntligen får allt att falla på plats. Du har funnit din plats på jorden. Ja, jösses. Det har du. Äntligen vet du var du ska leva ditt liv för att slippa avstå något av livets goda.

Not.

Update: Och ja, jag vet vad jag talar om. Jag har varit i Alvesta. I therefore rest my case.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Haha. Alvesta... ja, jag finner inte riktigt ord. Uppvuxen i en grannkommun och jag måste säga att Alvesta känns inte riktigt som "the place to be"...

Kajsa sa...

Nipe: Eller hur! :-D