söndag 10 april 2011

Kajsa läser

Jag har helt glömt att uppdatera bokrutan till höger på bloggen. I och för sig håller jag fortfarande på med Oates Älskade syster. Men det går oväntat trögt, och parallellt har jag den senaste tiden också läst:

Jorden de ärvde (Björn af Kleen)
Pepparkakshuset (Carin Gerhardsen)
Mamma pappa barn (Carin Gerhardsen)
Vyssan lull (Carin Gerhardsen)
Livet, makten och konsten att vara sig själv (Ebba Lindsö)
Huvudjägarna (Jo Nesbo)
Fågeln som vrider upp världen (Haruki Murakami)
Kafka på stranden (Haruki Murakami).

Och så har jag drömt mig bort från baksidans trista gräsmatta med hjälp av några trädgårdsböcker:

Drömmen om en trädgård (Sanna Töringe)
Trädgårdsdesign (Ann-Christin och Dan Rosenholm)
Den lilla trädgården (Christel Kvant).

3 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Där har jag listan över böckerna till min semesterläsning! Tack!
//Anna

Kajsa sa...

Barfotsgatan: Varsågod! Börja med Fågeln som vrider upp världen - ett mästerverk! Och undvik Huvudjägarna.

Barfotsgatan sa...

Okidoki!
//Anna