torsdag 21 februari 2013

Ett inte så kärt återseende

Jag är tillbaka på jobbet, förresten. Jag är inte i toppform direkt, men tillräckligt frisk för att jobba antar jag. Hosta och trötthet hänger kvar efter influensan, men det kan jag leva med och jag jobbar inte direkt över den här veckan utan ser till att åka hem så tidigt det bara går. Igår tog jag en tupplur när jag kom hem från jobbet och lade mig sedan kvart i nio - klackarna i taket...


Jobbigare än hostan är att jag har fått tillbaka min gamla huvudvärk. Den där som är en blandning av migrän och spänningshuvudvärk, får mig att må illa, bli helt galet trött och sova dåligt och som hänger i 2-3 dagar oavsett vad jag gör.

Jag undrar om värken hänger ihop med att jag gått ifrån mitt sockerstopp? Under influensan var det liksom inte läge att vara kräsen med maten, utan jag åt och drack det jag var sugen på. Vilket inte var mycket, kan jag tillägga, men det var definitivt varken sockerfritt eller kolhydratsnålt. Kanske är huvudvärken straffet för mina snedsteg? Den är i alla fall en mycket stark motivationsfaktor för mig att ge mig in på den smala vägen igen. För en pigg och huvudvärksfri vardag är så mycket mer värt än desserter smågodis och fika.

På't igen, alltså.

2 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Hoppas det går snabbt åt rätt håll nu. Jag tänker att visst kan huvudvärken ha kommit efter att du ätit annorlunda igen, men också av ren immunförsvarspåfrestning, av febernedsättande piller som du inte äter längre, av brist på den motion som du vant din kropp vid eller helt enkelt av den enorma tröttheten som frestar på hela organismen. Men det spelar ju ingen roll, eller hur, för du mår ju inte sämre av att skärpa till kosten, snarare tvärtom. Kram!

Kajsa sa...

ÅRP: Problemet är bara att komma in i "kostfållan" igen, det är så lätt att halka dit när man inte riktigt har bestämt sig. Nästa vecka ska jag våga mig på att träna igen, tror det blir lättare då. Och idag är det fredag - då känns allt lite lättare! :)