tisdag 12 februari 2013

Ynklig

Alltså, den här influensan är inte att leka med. Jag förstår att äldre och svagare personer riskerar att stryka med, om ni ursäktar att jag är lite makaber. För fy fasen vad risig jag är.

Jag är inne på tredje dygnet med 39 graders feber, värk överallt, hosta, snuva, bröstsmärtor, frossa och yrsel. Försöker sova så mycket det går, men när febern är som högst så kan jag bara ligga och vrida mig. Det finns så klart många som har det ungefär hur mycket värre som helst, men jag tycker riktigt synd om mig själv faktiskt. Ni som inte står ut med det får läsa någon annans blogg ;).

"Håll dig lugn och vila, men du behöver inte ligga i sängen" skriver Vårdguiden. Ha. Jag är glad om jag lyckas ta mig upp och kissa.


7 kommentarer:

Nipe sa...

Usch då! Det får min egen förkylning att kännas fjuttig... Krya på dig!

Åretruntparadiset sa...

Men oj, så jobbigt. Jag minns tyvärr känslan allt för väl. Var observant på om febern hänger i för länge bara eller om den verkar släppa och sedan tar fart igen, då är det dags för tant doktorn att få lyssna på lungorna, annars kan det bli långvarigt *vet*. Kram!

Unknown sa...

Fy för den lede! Om det är till någon tröst så är det sååååå många som har influensan just nu. 3 olika flunsor härjar runt i Sverige och det verkar som de är långvariga. Tyvärr. Min pappas fru hade feber i 2 veckor (!) och min syster ett liknande förlopp. Ta hand om dig och krya på dig!

Barfotsgatan sa...

Usch, stackars dig! Jag låg i fem dagar helt utslagen i 39 graders feber. Och två veckor senare är jag fortfarande sliten efter de där dagarna. Skynda långsamt är mitt råd!
kram Anna

Editor sa...

Hoppas du hunnit krya på dej.
Jag har fem frågor till dej här:
http://mininspiration.blogspot.se/2013/02/fragor-med-svar.html. Sällsynt för att vara mej och det är högst frivilligt att svara! Kram-kram

Kajsa sa...

Tack hörni allihopa, era hälsningar värmer ska ni veta! Idag är jag feberfri men hostig och toktrött, och de två små är fortfarande hängiga. Så efter en veckas sjukfrånvaro blir det VAB imorgon. :(

Kajsa sa...

Och Caroline - klart jag vill svara, roligt ju! :)