onsdag 9 februari 2011

Mat schmat

Allvarligt talat.

Finns det inget annat att göra tv på än matlagning? Vad är grejen, egentligen? Jag är hjärtinnerligt trött på alla dessa män som mässar om mat i TV. "Fiiiiina råååååvaror, allt ni behöver tänka på är att använda fiiiiina rååååååvaror." (Jamen tack för tipset, och alla ni som hittar de där råvarorna på förorts-ICA på väg hem från dagis räcker upp en hand.)

Ur kvällens tv-tablå, klockan 20:
SVT2: Mat så in i norden
Tv3: Mauros och Pluras kök
TV4: Sveriges mästerkock

5 kommentarer:

Annika sa...

Vet du vad? Jag, som är nästintill patologiskt intresserad av mat och matlagning, tittar över huvud taget inte på matlagningsprogram (om jag inte av misstag råkar zappa förbi...).

Kajsa sa...

Annika: Jamen precis! Jag älskar också mat - om än inte riktigt på samma nivå som du - men det är bara tråkigt på tv. Matbloggar, däremot, är en helt annan sak! ;-)

Anna sa...

Hear hear!

Jag hoppas frenesin har nått sin kulmen snart.

Nipe sa...

Våga vägra matprogram! Blir bara stressd över mitt egna ointresse för att laga mat.

Kajsa sa...

Anna: Det MÅSTE den väl ändå...

Nipe: Jag blir stressad jag också, och då gillar jag ändå att laga mat.