tisdag 22 februari 2011

Strålande tider, härliga tider

Helt plötsligt har jag väldigt mycket roligt att se fram emot. Bara hör:
  • Efter jobbet idag träffar jag maken för en tidig middag på B.A.R. och sen ett besök på Dramaten där vi ska se En handelsresandes död med Krister Henriksson och Lena Endre.
  • På lördag ska jag njuta av 90 minuters ansikttspa. En lyxig 40-årspresent från fina vänner. Kanske blir det ett pass yoga också.
  • Måndag och tisdag nästa vecka är barnen utlokaliserade. Det betyder att jag och maken i lugn och ro kan jobba lite längre, träna efter jobbet, gå på stan eller göra något annat vi känner för och sen kasta oss på soffan och bara lata oss när vi kommer hem.
  • På onsdag är jag sportlovsledig med barnen.
  • På onsdag kväll kommer farmor för att hänga med barnen i fyra dagar.
  • På fredag är jag ledig på eftermiddagen för att gå till frissan. Därefter styr jag och maken kosan mot NK för att shoppa upp årets bonus-presentkort från hans jobb. Kanske tar vi en bit mat på stan också.
  • På lördag åker jag och maken till Bromma Blocks för att fixa sånt vi behöver inför Kap verde-resan. Solkräm, badbyxor, tygskor, ja ni fattar. Utan barn.
  • Och på söndag -bäst av allt -ska jag se Mia Skäringer på cirkus tillsammans med två fina vänner, och därefter ska vi käka middag på stan. Också det en 40-årspresent.

Synd att klaga.

Update: Och idag smaskig hämtlunch från Steam. Lyx!

6 kommentarer:

All is pretty sa...

Vilken härlig vecka du har framför dig!

Jag har också en Skäringer-föreställning inbokad inom kort och har funderat lite på om de blir av (har inte hört annat än att hon fortfarande är sjukskriven) men det verkar väl så då, så bra!

cruella sa...

Gud vad mycket roligt. En handelsresandes död var bland det mer gastkramande jag sett på teater, och då har jag sett MYCKET.

Anonym sa...

...och så äter du och jag lunch på tisdag! Tjoho! /Therese

Nipe sa...

Låter helt underbart!!

Kajsa sa...

All is pretty: Kolla på cirkus hemsida, där står vilka föreställningar hon kör. Bland annat den jag ska på - yippee!

Cruella: Jag såg samma pjäs på Dramaten 1992, då med Jarl Kulle och Mona Malm. Då grät jag oavbrutet i en halvtimme efteråt. Den satt som en smocka. Gastkramande var ordet. Den här gången var jag beredd, och så befinner jag mig - tack och lov - inte på samma plats i livet nu som då...

Kajsa sa...

Therese: Japp, och det är helt klart värt ett omnämnande på listan över roliga saker! Har du varit på Oljebaren på Torsgatan, precis vid t-banan? Jag tänkte att vi kunde gå dit. Smidigt för dig med bussen och nära för mig. Vad sägs?

Nipe: Eller hur!