söndag 13 februari 2011

Ska det vara på detta viset?

Jag är så trött. Det hänger säkert ihop med veckans två migränanfall, men ändå. Jag är så trött. Natten till fredagen låg jag till sängs i tretton timmar (varav fem i migränplågor i och för sig, och det är ju inte direkt vilsamt) och under fredagen sov jag i två omgångar. I lördags vilade jag en timme på eftermiddagen, och somnade ändå på soffan innan maken ens hunnit sätta på filmen vi hade tänkt se. Sov mig igenom hela filmen och släpade mig sedan upp till sängen och sov nio timmar. Idag var vi på utflykt och när vi kom hem vid halv tre var jag så trött att jag var tvungen att vila en timme. Jag är så trött.

3 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Stackare. I första hand gissar jag på en släng av vårdepression. Det är nu som ljusets frånvaro tar ut sin rätt på oss nordbor. I andra hand gissar jag på att du har ett virus i kroppen som inte bryter ut och som gör dig trött, men du har säkert god motståndskraft i grunden och blir inte sjukare. I tredje hand kan du ju faktiskt ha blodbrist - även om jag vet att du äter bra - så jag skulle nog gå och ta några blodprover om jag vore du. Kan ju vara något som är enkelt att fixa till, t ex järnbrist. Kram!

mamac sa...

Håller med föregående skribent. Våren med det återkommande ljuset kan vara en jättetung period att ta sig igenom. och oavsett ta dig till en läkare och få lite prover tagna. Det är ju så onödigt att inte må bra om det är enkelt att fixa till.
kram igen!

Kajsa sa...

ÅRP: Med tanke på min leverpastejkonsumtion så tror jag inte jag har järnbrist. En släng av vårdepression däremot, är inte alls omöjligt. Och jag tror faktiskt inte att migränen är helt ur kroppen än, och den gör mig ju helt sänkt.

Mamac: Kram själv!