måndag 14 mars 2011

Känsliga läsare varnas...

...men allvarligt, inte kan det vara bra att ens fot ser ut så här?





Det gjorde min igår kväll. Helt utan förvarning dök den upp, bulan från helvetet. Vårdguiden tror inte det är en blodpropp och det var ju skönt. Men det känns faktiskt inte helt bra ändå. Idag har svullnaden spritt ut sig och blivit blå. Borta är den dock icke.

Och ni som ryser vid åsynen av min blåvita fot - jag varnade er faktiskt.

Update: Och for the record. Jag fotograferade inte foten för att ha bilder till bloggen, jag lovar. Jag tog bilderna för att kunna visa en läkare om det behövs. Att ni fick se dem var bara en bonus... ;-)

12 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Men kära du, den där skulle jag låta vårdcentralen få ta en titt på det är ett som är säkert. Kram!

mamac sa...

men du - det var väl joggingrundan som rår för det där??? Läskigt värre - jag skulle söka upp akuten. Direkt!!

Kajsa sa...

ÅRP: Jaja. Jag vet. Det är som sagt bättre idag i alla fall.

Mamac: Jag tror faktiskt inte det var joggingen. Det här kom långt senare på kvällen när jag bara gick omkring härhemma och plockade som jag brukar. Jag trampade inte snett eller något när jag sprang. Samma sak har hänt en gång förut, det dök upp helt oväntat då också. Vi får se vad jag gör åt detta.

Solrosfrö sa...

Sök vård kvinna!

cruella sa...

Jösses, nej, så där brukar inte fötter se ut. Vätska måste det ju vara om det kan bulna så Kalle Anka-aktigt så snabbt. Vad gjorde du förra gången det hände? Försvann det av sig självt?

Heson sa...

Hu, det där ser ju inte alls bra ut... Skönt att det är bättre idag och hoppas det är borta tills imorgon!

Kajsa sa...

OMG!! Som redan skrivits - ta den till någon som får titta på den! Det där övergår nog Vårdguidens förstånd.

Kajsa sa...

Fröet: Äsch då...

Cruella: Förra gången gjorde jag absolut inget särskilt, precis som nu. Då försvann det av sig själv, precis som det gjort nu - bara lite svullnad och ett fett blåmärke kvar.

Kajsa sa...

Heson: Nästan borta.

Kajsa: Jaja, nu är den nästan väck. Får ta med fotot och fråga doktorn nästa gång jag är där.

Anna sa...

Min kommentar försvann?

Nåja, huvudsaken är att den nästan är borta nu.

Kram.

Annika sa...

Slemsäcksinflammation, skulle jag tippa!

Kajsa sa...

Anna: :-)

Annika: Ah, äntligen någon med en teori. Måste genast googla - tack!