torsdag 10 mars 2011

Vill ju inte ligga sysslolös under parasollet

Vet ni vad som är bra med att åka på solsemester? Att det är fullt legitimt att köpa ett helt gäng glossiga (och mindre glossiga) magasin. Man kan helt och hållet bejaka sina tidningsjunkietendenser. Jag tänker ungefär så här:



Femina
Lantliv
Damernas Värld
Bra korsord
Filter
Sköna Hem
Mama.

Sisådär en tidning om dagen. Blir perfekt. Och så ett gäng pocketböcker förstås. Tips på bra läsning, någon?

Update: Att jag reser i sällskap med en tre- och en sexåring, och därför kanske inte direkt lär bli liggandes under det där parasollet timmavis varje dag, det är en helt annan historia...

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Tidningarna hinner du kanske bläddra i.. lagom för flyg och annat. Med två barn lär du få i snitt 2 minuters obruten lästid då och då. ;-) (Därför tipsar jag inte om någon bok, den kommer bara bli liggande om du köper alla de där tidningarna!)

Editor sa...

Och lägg inte alla i handbagaget, de är ju så sjukt tunga. Ha det så himla skönt!

All is pretty sa...

Jag håller på med Karl Ove Knausgårds Min kamp 1 nu och gillar den, men är osäker på om den kommit i pocket på svenska ännu. Ha en skön semester!

Kajsa sa...

Kajsa: Bamseklubben, jag säger bara bamseklubben... Om sen storebror verkligen kommer att ge sig av till den där klubben, det återstår att se.

Caroline: Tack!

All is pretty: Å, du måste berätta hur den var när du är klar. Men det är väl en riktig tegelsten? Orkar inte med tegelstenar just nu.