lördag 5 mars 2011

Längtan till Lessebo

När en av våra matsalsstolar vek sig under en av makens mulleledarkollegor på ett kvällsmöte hos oss härom veckan, insåg vi att det börjar bli dags att börja fundera på nya stolar.

Kanske är det dags för lite mer tidstypiska sittdon? Har man ett 50-talsradhus så har man. Och möbler från den tiden brukar ju inte vara direkt fula. Ganska svårfångade dock, om man inte är beredd att jaga som en hök på Blocket eller betala multum.

Men om man har vägarna förbi de djupa småländska skogarna, då finns det en skattgömma där man nästan alltid hittar vad man söker:



Den lilla butiken i Lessebo är till bredden fylld av härliga danska 60-talsmöbler. Ett gäng såna här skönheter, till exempel, tror jag skulle trivas ypperligt i radhuset:

6 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Synd att vi ännu inte upptäckt Amherst street när ni var här. Där ligger det minst tio fina butiker med vad de här kallar "mid century modern". Till (med svenska mått) löjligt låga priser...

Cina sa...

Jag kan bara hålla med! Vårt köksmöblemang (i alla fall stolarna) håller på att ge upp - och när det blir dags för inköp av nya kommer vi definitivt att åka till Lessebo för att botanisera =)

Ps. Jag fick "getoso" som ordverifiering (minns ditt "tjat" om detta för nåt år sedan, och jag tänker alltid på dig när "ordverifieringsord" dyker upp...!). Med lite fantasi blir det ju något väldigt gott! Tänkte att du kanske ville veta det ;-)

Ha en skön lördagskväll! KRAM

Kajsa sa...

ÅRP: Ja, det var synd. Å andra sidan hade det blivit dyrt att frakta hem eventuella stolfynd från andra sidan Atlanten... Fast de kanske hade kunnat åka med er hem förstås. Kram!

Kajsa sa...

Cina: Har du varit där, i butiken i Lessebo? Liten, men de har ett större lager i en lada någonstans så de kan ofta fixa fram det man vill ha, vad jag förstår.

Getost - jösses så gott.

Kram!

Nipe sa...

Åh, tack för tipset!! Å så nära hemma med...
Mulleledare? Bara maken eller du också? (är själv Knytteledare)

Kajsa sa...

Nipe: Nära hemma - var bor du? (frågar jag nyfiket...)

Maken är nybliven mulleledare, själv är jag än så länge bara trogen supporter!