onsdag 14 september 2011

Självplågeri

Ikväll är det matlagningsprogram och mattidningar för hela slanten här hemma. Ja, jag sitter till och med och dreglar över restaurangmenyer. Tortyr, men jag kan inte låta bli.

Här nedanför ser ni för övrigt en av mina absoluta favoritluncher i centrala Stockholm. De turkiska burgarna som inhandlas i ett hål i väggen i Hötorgshallen. Så sjukt goda, det har jag tyckt sen jag var tio. Jag rekommenderar särskilt den icke-vegetariska varianten med köfte. Den med oxtunga har jag inte vågat prova än. Ett tips är att köpa med sig några av deras mezerätter hem. Mums!

5 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

...om jag inte bodde så långt bort då....

Nipe sa...

Lycka till på undersökningen!

Kajsa sa...

Barfotsgatan: Men om du är på besök i stan så vet du vart du ska gå! :-) Sommartid intages burgaren på konserthustrappan. Vintertid får man häcka i hallen.

Nipe: Tack!

All is pretty sa...

Jobbigt, lycka till imorgon och NJUT av maten du får äta när det är klart!! Kram

Kajsa sa...

All is pretty: Som jag har njutit! Lunchpastan var i och för sig rätt tråkig, men just idag så GOD... Och eftermiddagen förgylldes av en äppelmunk.