söndag 4 september 2011

Strange face

Alltså. Det här omslaget på senaste Damernas Värld. Damernas själva påstår att:

"...om du har sett Cindy-omslaget kan du skatta dig lycklig. Det trycks nämligen upp i limiterad upplaga, så har du ett är du en av få."

Limiterat eller ej, är det bara jag som tycker att Cindy ser... ja jag vet inte... konstig ut på bilden? Jag såg tidningen i butik och kunde inte sluta stirra på omslaget för att hitta felet. För något är fel med bilden. Det är något med hennes ansikte. Är det ögonen? Munnen? Hur hon böjer halsen? Jag vet inte. Men fel är det. Jag liksom bara väntar på att se lite dregel rinna ur den där vänstra mungipan. Eller att blicken ska försvinna in under ögonlocken och blotta ögonvitorna. Jag är ledsen Cindy, men så är det.



Update: Nu vet jag vad det är. Hon ser ut som om hon har drabbats av en stroke, stackars kvinna.

4 kommentarer:

Nipe sa...

Onaturlig in i minsta detalj.

Kajsa sa...

Nipe: Vad menar du, brukar inte du se ut sådär på familjefotona därhemma? Munnen halvöppen, ögonen halvslutna och så en halvslapp hals på det...?

Anonym sa...

Hennes högra öga verkar ha rullat bakåt, och det är inget bra tecken. Det tillsammans med hennes svullna tunga pekar på överdos av något läskigt. Botox kanske. /Therese

Kajsa sa...

Therese: :-)