onsdag 13 juni 2012

Bara en fråga

Varför har jag inte varit här än? Visst, stället ligger på andra sidan stan, men ändå - Fredrik Eriksson är ju faktiskt min absoluta favoritkock. Vi åt till exempel vår bröllopsmiddag på Villa Källhagen på den tiden han drev stället. Fint som snus.

Kanske ska vi kosta på oss en söndagmiddag med familjen nu i helgen, för att fira att sommaren är här? Vad sägs om smörstekt abborrfilé med ljummen gubbröra och brynt smör? Vitvinsbräserad lammlägg med primörer och färskriven pepparrot? Eller kanske halstrad rimmad lax med sparris- och spenatsallad samt dijonhollandaise? Mums.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vi var där och åt i onsdags. Skolavslutningsmiddag, för andra året i rad. Jag älskar stället!
Kan säga att jag åt just nämnda abborrar. De var perfekta. Och en mer kreativ take på ljummen gubbröra än den som serverades kan jag knappast föreställa mig.

Att de dessutom är grymma på att ta emot barnfamiljer utan att rucka på den höga kulinariska nivån...ja, låt oss säga att jag är lite kär i Långbro Värdshus, helt enkelt.

Kajsa sa...

Annika: Åh ja, jag läste ju om er middag på smaskens.nu, och blev såklart inspirerad. Jag tror att jag skulle ha väldigt lätt för att bli kär i Långbro jag också - nu är det banne mig snart dags att åka dit! Idag blev det Tom Tits i stället, men snart så!