söndag 3 juni 2012

I-landslyx

Det finns i-landsproblem och så finns det i-landslyx. En sådan är det definitivt att lämna ett galet ostädat radhus, åka ut på landet för att komma hem tre dagar senare till ett skinande blankt nystädat hem. Jag inser att det är en enorm lyx, och jag är mycket tacksam över att jag har det så bra.

Helgen på ön förresten. Den var sanslöst regnig och kall, men ack så mysig. Ibland är livet på landet precis sådär idylliskt som jag tänker mig att det ska vara. Med yatzyspel, tumbrottning, bullbak, sovmorgnar och gullviveplockning. Förvisso också läckande tak, syskongnabb och en enorm trötthet (måste boka tid hos min doktor, det här kan inte vara normalt), men den här helgen övervägde idyllen, utan tvekan.

3 kommentarer:

Mamac sa...

Trötthet som inte går över genom sömn eller utevistelse ska man kolla upp. Absolut. Det var så min psoriasis artrit debuterade.
Så gör som du säger. Det kan vara så mkt annat som kan ordnas upp enkelt om man fixar i tid.

Åretruntparadiset sa...

Och detta håller jag med om också. Ett extra läkarbesök skadar inte när man är så där trött, om inte annat för att kolla blodvärden och allmänläget.

Kajsa sa...

Mamac: Jag är rätt väl uppkollad iofs, blev ordentligt genomgången när jag mådde dåligt av jobbet på Myndigheten. Men jag har bokat läkartid, ska dit i augusti. Bra va.

ÅRP: Som du vet är det fixt och färdigt.