tisdag 29 maj 2012

Världen blir mindre och mindre

Häromdagen skrev ju jag om alla sammanträffanden som jag stött på på mitt nya jobb. De är inte slut än, lyssna här:

Idag visade det sig att en av mina kollegor är uppvuxen på min gata, i vårt radhusområde. Hennes bästis bodde i vårt hus under hela hennes uppväxt. Av alla ställen hon kunde ha bott på. Hur skumt är det?

Det visade sig också att min andra kollega, hon som pluggade i Växjö samtidigt som jag, pluggade på samma amerikanska universitet som jag, terminen innan jag var där. Av alla ställen hon kunde välja att åka till. Hur märkligt är det?

4 kommentarer:

Editor sa...

It's a sign att du hittat ett jobb med människor som är som du.

Editor sa...

Jag menar: det borde vara bra.

Kajsa sa...

Caroline: Ja, jag väljer också att tolka det så! :-) Eller så är det bara läskigt...

Editor sa...

Jag tror faktiskt att det ofta är så att man följer samma mönster som människor man är lika, utan att tänka på det eller att veta det. Så tror man det är slumpen, för det känns för osannolikt, även om slumpen också är med.