tisdag 22 maj 2012

Men koma

Efter-första-dagen-på-nya-jobbet-koman har inträtt. Kvällens att göra-lista var lång, men vad fasen: jag skiter i räkningarna. Jag gissar att de finns kvar imorgon. Liksom lavendeln jag hade tänkt och plantera, och allt det andra jag hade tänkt fixa. Jag lägger mig tidigt och läser Eld i stället.

Första dagen var för övrigt en alldeles utmärkt sådan. Jag fick ett varmt och hjärtligt mottagande, och förstod att jag verkligen är efterlängtad. Redan idag fick jag en gedigen introduktion av praktikaliteter, viktiga rutiner och annat smått och gott. Min roll är helt nyinrättad, så den får jag knåda på tillsammans med min chef och andra viktiga intressenter i organisationen. Den fysiska arbetsplatsen är toppen, vi sitter i fräscha nyrenoverade gamla industrilokaler med högt i tak och stort ljusinsläpp. Den soliga takterassen gör inte direkt saken sämre.

Sammantaget så känns det här riktigt, riktigt bra. Och imorgon är det jag som tar cykeln!

3 kommentarer:

Live från radhuset sa...

Vad härligt att det känns bra. Klokt att börja nytt jobb innan semestern, så hinner man landa lite under sommaren innan man sätter igång igen till hösten.
Skönt med cykeltur på morgonkvisten. Se upp bara för alla killar i cykelbyxor, jisses vad de kör snabbt!

Barfotsgatan sa...

Fint att höra att första dagen var så positiv!
Usch jag har inte fått fram cykeln än...ugh
//Anna

Kajsa sa...

Katarina: Ah, dem kör jag om... ;-)

Anna: Dag 2 var ännu bättre! :-) Och bättre cykelväder kan man ju inte önska sig.