måndag 21 maj 2012

Pirrigt

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Åh vad det ska bli spännande! Och jag har en bra känsla i maggropen, tror att det kan bli riktigt bra. Jag låter cykeln stå imorgon (vill inte möta min nya chef i receptionen alldeles svettig och rufsig) men sen är det tvåhjulat som gäller.

Min sista lediga dag mellan jobb kunde inte ha varit bättre. Sol, värme och sinnesro i själen. Hittills har jag gått runt och småplockat lite här hemma, läst några kapitel i min nyinförskaffade deckare, filat fötterna och målat tånaglarna och gjort en ordentlig manikyr med nagelbandspeeling, avokadoolja och allt. P1 har förgyllt min förmiddag med ovanligt bra program: Kaliber, Odla med P1 och så ett fantasieggande Tendens där tre astronomer och en idéhistoriker delade med sig av sina tankar om vår existens i världsalltet, galaxers skönhet och interstellär kommunikation. Lyssna!

4 kommentarer:

Nipe sa...

Hoppas att första dagen var precis som du tänkt dig!

Anna sa...

Lycka till!!

Nipe sa...

Oj, ja nu ser jag att det är i morgon! Lycka till då och hoppas att sista lediga dagen var bra.

Kajsa sa...

Anna: Tack! :-)

Nipe: Tack, lediga dagen var finfin och första jobbdagen utmärkt. :-)