torsdag 3 maj 2012

Mamma

Idag skulle du ha fyllt 72 år. Och som du hade njutit av dagens vackra vårväder, mamma. Det här var din tid på året. Jag kan se dig framför mig, sittandes på altanen med näsan i vädret och byxbenen uppkavlade.

Idag hyllar jag dig genom att fylla huset med vitsippor. Och så bär jag din fina favoritkjol mamma, ser du, den du brukade ha på jularna i början av 80-talet? Den är så fin, och jag får alltid komplimanger när jag bär den.





- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anette sa...

Din mamma kan vara mycket stolt över dig K, vad fint att du har hennes kjol idag. Vacker är du, din mor och kjolen. kram

Barfotsgatan sa...

Fint skrivet av dig. Och kjolen är ju väldans fin.
Kramar Anna

Kajsa sa...

Anette: Kram fina Anette!

Anna: Tack, ja den är riktigt fin faktiskt. Jag har den inte på mig ofta, men det känns som ett fint sätt att minnas min kära mamma. Kram!