fredag 4 maj 2012

Idag...

...åt jag: en matlåda bestående av högrevsragu med tagliatelle till lunch och bortgjord pizza till fredagmiddag. Med cola till - extravagant för att vara jag.
lyssnade jag på: P1 Morgon, som alltid. Ingen musik än så länge.
tittade jag på: Rekordbyrån med barnen. Om jag orkar så blir det ett avsnitt av Criminal Minds när barnen har somnat. Risken är dock stor att jag somnar.
skrattade jag: åt lillasyster. Hennes frimodiga kommentarer gör sig inte alltid här i bloggen. Men roliga är de.
sjöng jag: ”För jag vill leva la dolce vita”. Fråga mig inte varför.
köpte jag: En ny cykel! Och hjälm. Och lås. Och lysen. Nu är jag pank.
påbörjade jag: En ny vana, den som cykelpendlare. Yay!
lyckades jag: slutföra en mycket bra leverans på jobbet. Jag är nöjd.
avslutade jag: den näst sista arbetsveckan på nuvarande jobbet. Härligt.
valde jag: en calzone capri från pizzeria orion. Som vanligt.
lyckades jag: cykla hem innan regnet kom.
misslyckades jag: med att komma upp i tid på morgonen. Jag blir bara mer och mer morgontrött. Liksom barnen. Det är bara maken som håller ställningen på morgnarna.
blev jag glad: när jag kunde konstatera att min nya cykel var så lätt och snabb som jag hade hoppats.
blev jag arg: när min väska inte ville stanna kvar på pakethållaren. Jag glömde ryggsäcken.
provade jag: cykelhjälmar.
ville jag: kramas med min familj. Och se det fick jag.

3 kommentarer:

Nipe sa...

Ny cykel minsann. Grattis! Jag hoppas hitta en i morgon. Vi bor verkligen i en avkrok - för att hitta en stad som säljer båda de två märken jag är intresserad av så måste vi bege oss till ett annan län... Ha en underbar helg

Kajsa sa...

Nipe: Tack! Hoppas du har hittat en ny cykel nu, och att du är lika nöjd som jag - det är verkligen en kick att ha en lätt, snabb cykel.

Kajsa sa...

Och alltså Nipe, i min mejl ser jag din kommentar till inlägget "jag räknar ned", men det syns inte här på bloggen. Konstigt! Såg i alla fall det du skrev om ditt jobb - grattis, det måste kännas skönt!