onsdag 31 oktober 2012

Vabb schmabb

Jahapp. Så var det dags igen, då. Den här hösten har sannerligen inte varit nådig ur sjukdoms- och vabbhänseende. I natt kräktes lillasyster. Och även om vi tror det var på grund av överdrivet intag av godis på gårdagkvällens halloweenkalas, så kan hon förstås inte gå till dagis morgonen efter en kräkning.

Så jag är hemma. Och det kanske är lika bra, för migränen har inte släppt än, i stället har den parkerat sig i min nacke som värker något så djävulskt. Tröttheten finns också kvar, jag är seg som kola i huvudet.

Men jag ska inte klaga. I stället sänder jag en tanke till min kollega C, som läggs in på sjukhus idag för att operera bort en tumör i ena bröstet. Jag är rätt säker på att hon skulle byta ut sin cancer mot en släng av migrän vilken dag som helst.

Ta hand om er och var rädda om allt fint ni har, hörni. Det ska jag.

6 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Du, ibland kommer vabb:en som på beställning. Kram.

Unknown sa...

Själv ligger jag hemma med halsfluss och minstingen är på väg hem från dagis med misstänkt diarré. Men som du så riktigt nämner, det är övergående krämpor! Krya på er!

Ingela sa...

Krya på er stor och liten! Jag brukar också tänka på att det är nada och ingenting när jag själv eller barnen är förkylda, magsjuka, ont i huvudet eller allt vad det kan vara. För det går ju över på några dagar. Till skillnad från dem som sliter med kroniska sjukdomar, cancer och annat och verkligen måste leva med sina sjukdomar på ett helt annat sätt. Bra att tänka till lite ibland.

Eftermiddagsbio innan hämtning låter för övrigt helt underbart!!

Kajsa sa...

ÅRP: Så är det nog. Fast jag hade svårt att slappna av idag, och har galet ont i nacken. Inte kul. :(

Kajsa sa...

Karin: hu din stackare, det låter inte kul. Krya på er!

Kajsa sa...

Ingela: Ja, det gäller att ha perspektiv. Och eftermiddagsbio blir det idag, rena rama lyxen.